close
BusinessΟικονομία

Alisports: χτίζοντας την αθλητική αγορά της Κίνας

ali-sports

Για μια χώρα του μεγέθους της Κίνας, όπου ο πιο επιεικής χαρακτηρισμός μεγέθους ως προς τον ρυθμό εξέλιξης της οικονομίας της είναι η λέξη  «κολοσσιαίος», η αθλητική αγορά της χώρας απέχει πολύ από να χαρακτηριστεί έτσι. Η αθλητική αγορά της είναι μικρή αναλογικά και δεν έχει ακόμα την δυναμική εκείνη που θα ήταν αναμενόμενη από μια χώρα του 1,3 δισεκατομμυρίων κατοίκων.

Προσπαθώντας να αλλάξει το δεδομένο αυτό, η κινεζική Alibaba, ηγέτης στο e-commerce τα τελευταία χρόνια, επικεντρώνει στην αύξηση των πωλήσεων αθλητικών αγαθών και σχετικών προϊόντων στις πλατφόρμες της, μέσω της Alisports, θυγατρικής εταιρίας που αντικείμενο της είναι αποκλειστικά τα αθλητικά προϊόντα. To 2016, το συνολικό κέρδος από τις πωλήσεις αθλητικών αγαθών ανήλθε στα 11,2 δισεκατομμύρια δολάρια την στιγμή που στην αντίστοιχη αγορά των ΗΠΑ  το αντίστοιχο ποσό είναι σχεδόν 10 φορές μεγαλύτερο.

Η Alisports, που χρηματοδοτείται επίσης από τις εταιρίες Sina Corp. και Yunfeng Capital Co. και απασχολεί 210 εργαζόμενους, αξιολογεί και χρησιμοποιεί τα δεδομένα από 500 εκατομμύρια αγοραστές της, προκειμένου να δομήσει μια στρατηγική τέτοια που θα επιτρέψει την ανάπτυξη και την αύξηση της κερδοφορίας, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της αθλητικής αγοράς στην Κίνα.

Έτσι για παράδειγμα, οι πωλήσεις από την Βόρεια Κίνα δείχνουν ότι οι κάτοικοι εκεί είναι οι καλύτεροι πελάτες για προϊόντα που αφορούν στην πάλη και την τοξοβολία όταν οι πιο νότιοι προτιμούν τα μαγιό και τις ρακέτες του μπάτμιντον ενώ γενικά οι πωλήσεις athleisure προϊόντων (γιόγκα, τζόκινγκ) κ.α. είναι στην κορυφή των πωλήσεων. Επικεντρώνοντας ακόμα περισσότερο, τα δεδομένα που έχει στην διάθεση της η Alisports οδηγούν σε πιο εστιασμένες στρατηγικές. Όταν οι πελάτες αγοράζουν ρακέτες τένις ή μπάλες μπάσκετ μέσω της Alisports, το site στέλνει προτάσεις για τοπικούς προπονητές και γήπεδα και δίνει την δυνατότητα για online κράτηση χώρου και ώρα προπόνησης.

Για να ενδυναμώσει την συμμετοχή των νέων και το ενδιαφέρον φιλάθλων, η  Alisports μεταδίδει ερασιτεχνικές διοργανώσεις μέσω της video πλατφόρμας Youkou Tudou αλλά και μέσω του Weibo, του κινεζικού Twitter. Προς το παρόν, τα στοιχεία που διαθέτει από μεταδόσεις αθλητικών και κολεγιακών πρωταθλημάτων είναι λίγα αλλά η Alisports εργάζεται εντατικά προκειμένου να αποκομίσει όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφόρηση (ξεκίνησε ήδη να μεταδίδει αποκλειστικά το πανεπιστημιακό πρωτάθλημα μπάσκετ της Κίνας).

Σε εθνικό επίπεδο, η Alisports προσπαθεί να εδραιωθεί ως η Νο 1 εταιρία πώλησης εισιτηρίων αλλά και μετάδοσης αθλητικών ειδήσεων. Υπό αυτό το πρίσμα, σύναψε χορηγικές συμφωνίες με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ράγκμπι (100 εκ. δολάρια ως μέγας χορηγός) και την FIFA (το ποσό δεν έχει γνωστοποιηθεί0, συμφώνησε με την LPGA (Ladies Professional Golf Association) προκειμένου η Κίνα να φιλοξενεί ετήσιο τουρνουά γκολφ γυναικών αλλά και με την AIBA (International Boxing Association) για διοργανώσεις και ιντερνετικές μεταδόσεις αγώνων μποξ.

Μια ακόμα σημαντική στρατηγική επιλογή της Alisports αλλά και όλης της αυτοκρατορίας της Alibaba είναι η συνεργασία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της διαδικτυακής πλατφόρμας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής «Olympic Challenge», ως μέρος συνολικότερης συμφωνίας.

Tags : AlibabaAlisportsΚίνα

Leave a Response

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.