close
accesslive

Η μάχη του live streaming στα σπορ μεταξύ παραδοσιακών και digital μέσων έχει ξεκινήσει και προβλέπεται σκληρή.

Οι εταιρίες media έχουν αποκτήσει μια σχέση εξάρτησης με τα σπορ σε ζωντανή μετάδοση μιας και με την προβολή τους μπορούν να αποκτήσουν νέους συνδρομητές και να αυξήσουν τα κέρδη τους. Αυτό οδηγεί σε μια θεαματική αύξηση του κόστους των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για προϊόντα όπως η Premier League, το κόστος των δικαιωμάτων της οποίας είναι  30 φορές παραπάνω από την εποχή που ιδρύθηκε πριν 25 χρόνια. Η μάχη που δίνουν οι εταιρίες μεταξύ τους προβλέπεται δυνατή και είναι σίγουρο πως στις δημοπρασίες των δικαιωμάτων θα διεκδικήσουν τα αθλητικά τηλεοπτικά δικαιώματα με ζήλο και επιμονή, ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο το κόστος απόκτησης τους.

Η Premier League εξακολουθεί να είναι το πιο περιζήτητο αθλητικό προϊόν, με την ισπανική και γαλλική λίγκα να ακολουθούν, μαζί με το NFL (National Football League) που θα πουλήσει τα δικαιώματα streaming για τα παιχνίδια του. Μια τάση που διαφάνηκε από την προηγούμενη χρονιά είναι η είσοδος των κολοσσών της τεχνολογίας και των social media στον χώρο. Το 2016, το Twitter έδωσε 10 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει livestreaming 10 αγώνων του NFL που διεξάγονται Πέμπτη, σε μη αποκλειστική βάση, ενώ φέτος παραγκωνίστηκε από το Amazon το οποίο έδωσε 50 εκατομμύρια δολάρια για το ίδιο πακέτο. Το Facebook υπέγραψε τον Μάιο συμφωνία με την MLB (Major League Baseball) για ένα παιχνίδι την εβδομάδα, χωρίς να έχει γίνει γνωστό το κόστος αυτής της συμφωνίας. Δεν κατάφερε όμως να αποκτήσει τα digital rights του κρίκετ στην Ινδία, παρά την προσφορά του των 600 εκατομμυρίων, επειδή η εταιρία Star India Private Ltd πρόσφερε 2,5 δις. Όμως, δείχνει να ενδιαφέρεται πολύ για το κομμάτι αυτό και μάλιστα λέγεται πως θα «χτυπήσει» τα δικαιώματα της Premier League, αναγνωρίζοντας την δυναμική των σπορ στους χρήστες του καθώς και τις ευκαιρίες εμπορικής εκμετάλλευσης (χαρακτηριστικά, υπάρχουν περίπου 300.000 groups στο Facebook αφιερωμένα στην  ομάδα ποδοσφαίρου της Ρεάλ Μαδρίτης).

Αυτή η έφοδος των τεχνολογικών εταιριών ανησυχεί τα παραδοσιακά media που βλέπουν τα κόστη απόκτησης να ανεβαίνουν δραματικά. Το κανάλι Sky, που έχει τα δικαιώματα για 126 παιχνίδια της Premier League την χρονιά, είδε το κόστος να ανεβαίνει κατά 70%, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση των λειτουργικών κερδών κατά 6,2%. Το ESPN στις ΗΠΑ είδε το αντίστοιχο κόστος των δικαιωμάτων του NFL να ανεβαίνει στο 1,9 δις από τα 600 εκατομμύρια πριν 20 χρόνια, αναγκάζοντας το να προβεί σε περικοπές προσωπικού και σe digital προώθηση για να αντιμετωπίσει την πτώση των συνδρομητών του. Τα κανάλια Fox, CBS και NBC δαπανούν περίπου 1 δις έκαστο ετησίως για να δείξουν παιχνίδια του NFL όταν πριν από 2 δεκαετίες περίπου το κόστος ήταν περίπου το μισό.

Τα πολυετή και αποκλειστικά συμβόλαια των μεγάλων αθλητικών γεγονότων οδηγούν τις εταιρίες τεχνολογίας να εστιάζουν σε μικρότερης διάρκειας digital συμφωνίες, τακτική που ενθαρρύνει το NFL ελπίζοντας σε νέες, πιο κερδοφόρες προσφορές έναντι των παλιών που λήγουν το 2021 (αντίστοιχα, η συμφωνία για τα δικαιώματα του baseball λήγει το 2022 ενώ του NBA το 2025). Σε κάθε περίπτωση, οι νέοι digital παίκτες απειλούν το μονοπώλιο των παραδοσιακών μέσων και η μάχη αναμένεται με ενδιαφέρον.

 

Tags : live streamingMediaSocial MediaTV Rights

Leave a Response