close
instagram-2587123_640

Οι άνθρωποι αγαπούν τις ιστορίες. Ειδικά αυτές του Instagram.

Από τότε που τα Instagram Stories μπήκαν στη ζωή μας πριν από ένα χρόνο, έγιναν, εκτός από μισητός αντίπαλος για το Snapchat, αγαπημένος τρόπος των απανταχού celebrities-stars όλων των χώρων (μόδα, σπορ, σινεμά) για να μοιράζονται λεπτομέρειες από την καθημερινή και επαγγελματική ζωή τους, ενίοτε και από την προσωπική. Φτάνοντας -σε ελάχιστους μήνες απο το λανσάρισμα τους- τους 150 εκατομμύρια χρήστες και πλέον τους 250, το 1/3 των χρηστών του Instagram γενικώς, τα Stories  κρατάνε γερά τα σκήπτρα του προσωπικού storytelling.

Η βιομηχανία του αθλητισμού, η 3η πιο δημοφιλής το Instagram μετά την μόδα και την ψυχαγωγία, χρησιμοποιεί το εργαλείο των Stories για να συνδεθεί ακόμα περισσότερο με τους fans πριν, κατά την διάρκεια και μετά την αγωνιστική περίοδο των σπορ. Η τάση αυτή θα συνεχιστεί και το Instagram είναι ήδη μια βασική πλατφόρμα επικοινωνίας και διασύνδεσης μεταξύ ομάδων, αθλητών και λιγκών και fans.

Πλέον, τα αθλητικά clubs αναγνωρίζουν πόσο δυνατά και επιδραστικά απηχούν οι εικόνες των αθλητών τους στους εκατομμύρια φιλάθλους, χωρίς ενδιάμεσα εμπόδια. Προσθέτωντας στην δυναμική των ανθρώπων αυτή των interactive stickers, των ετικετών τοποθεσίας, των φίλτρων ή ακόμα και των δημοσκοπήσεων που χρησιμοποιούνται, η επικοινωνία γίνεται προσωπική, διασκεδαστική και διαδραστική, ενώ παράλληλα οι ίδιοι οι αθλητές βελτιώνουν τις προσωπικές τους digital ικανότητες, δημιουργώντας αστείες και ενδιαφέρουσες on line προσωπικότητες.

Τα σπορ είναι η βιομηχανία εκείνη με την οποία οι fans αλληλεπιδρούν περισσότερο και από την μόδα και τον κινηματογράφο, αποτέλεσμα της χρήσης του Instagram κυρίως από νεαρούς χρήστες που αποζητούν την προσωπική σύνδεση με τους αγαπημένους τους αθλητές και αθλήτριες.Τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα: το 1/3 των χρηστών του Instagram είναι sports fans και κατά μέσο όρο ακολουθούν 10 αθλητικά accounts ο καθένας, από τα οποία τα 8 ανήκουν σε αθλητές ενώ οι νέοι ηλικιακά χρήστες (κάτω των 25 ετών) περνούν 32 λεπτά την ημέρα στο Instagram, γεγονός που τους καθιστά heavy users της πλατφόρμας.

Εξαιτίας της παγκόσμιας απήχησης του, το ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα, με social βασιλιά τον Cristiano Ronaldo (ξεπέρασε τους 100 εκ. χρήστες) αλλά και το NBA έχει αγκαλιάσει το Instagram και το χρησιμοποιεί, μαζί με το video γενικότερα, για να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο την αλληλεπίδραση με τους εκατομμύρια φίλους του μπάσκετ. Τα μεγέθη είναι ασύλληπτα και τα accounts του NBA, των αθλητών όπως ο Stephen Curry και το NBA History παράγουν περιεχόμενο το οποίο ανέρχεται στα 2,5 δισεκατομμύρια videos, σύμφωνα με τα στοιχεία του Instagram.

Την ίδια αγάπη για την πλατφόρμα δείχνει και το NFL. Ένας από τους σταρ του, ο Aaron Rodgers, διεξάγει από τον Αύγουστο ένα κυνήγι θησαυρού προκειμένου να χαρίσει σε τυχερούς φιλάθλους εισιτήρια αγώνων τα οποία κρύβει σε διάφορες τοπικές επιχειρήσεις στο Green Bay (Green Bay Packers η ομάδα του) και με γρίφους και αινίγματα ύφους Game of Thrones, κατευθύνει τους φιλάθλους εκεί που τα έχει κρύψει. Όταν κάποιος από αυτούς τα ανακαλύψει, βγαίνει φωτογραφία που ο Rodgers ανεβάζει στον λογαριασμό του. Αποτέλεσμα: 30-50.000 likes και ένας πρωτότυπος και διασκεδαστικός τρόπος αλληλεπίδρασης με τους fans.

Τα Stories και η ανταπόκριση τους έχουν δημιουργήσει ένα δυναμικό περιβάλλον που τα σπορ και οι ιθύνοντές τους δεν μπορούν να αγνοήσουν και μάλλον δεν θέλουν. Σε μια εποχή που διαπιστώνεται μια πτωτική πορεία στην επαφή νεαρών ηλικιών με τα σπορ, είναι ένα απαραίτητο εργαλείο επαναπροσέλκυσης τους. Ίσως για αυτό και ο ίδιος ο Mark Zuckerberg αποφάσισε να μπει δυναμικά με το Facebook στο livestreaming και τη μετάδοση αθλητικών αγώνων,αναγνωρίζοντας τις προοπτικές μιας μεγάλης και αποδοτικής αγοράς.

 

Tags : Instagram StoriesSocial MediaSports

Leave a Response