close
Ladies firstSociety

Μάχη στήθος με στήθος για τις αθλητικές εταιρίες

nike-flyknit-bra-sydney-leroux_original
Η Ολυμπιονίκης με την Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου Γυναικών των ΗΠΑ Sydney Leroux (https://news.nike.com/)

Η μάχη για το τέλειο αθλητικό σουτιέν είναι σκληρή και οι αθλητικές εταιρίες πολεμούν με τα πιο εξελιγμένα τους όπλα.

Το πιο πρόσφατο το χρησιμοποίησε η NIKE, το σουτιέν της οποίας είναι περισσότερο θαύμα της μηχανικής παρά κομμάτι ρουχισμού. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Flyknit -που συνήθως χρησιμοποιείται στα sneakers- το σουτιέν είναι φτιαγμένο από μόλις 2 κομμάτια υλικού, ενώ άλλα μοντέλα της εταιρίας αποτελούταν από 41 ξεχωριστά κομμάτια. Υπόσχεται απόλυτη υποστήριξη την οποία πέτυχαν οι 600 ώρες βιομετρικών δοκιμών από ομάδες ερευνητών που κατέγραφαν τις κινήσεις και δημιουργούσαν χάρτες σώματος με τα αποτελέσματα των δοκιμών.

Στην μάχη αυτή πολεμούν τιτάνες όπως η NIKE, η Under Armour, η Lululemon Athletixa Inc. (γνωστή εταιρία ειδών γιόγκα) ακόμα και η αγαπημένη μάρκα εσωρούχων των σταρς Victoria’s Secret που πέρυσι κυκλοφόρησε την αμιγώς αθλητική σειρά Victoria Sport. Στο πεδίο της μάχης μπήκαν  και πετυχημένες startups όπως η Knix Wear και η OMsignal, παρέχοντας εναλλακτικές λύσεις και προσπαθώντας να κερδίσουν μερίδιο σε μια τρομερά αναπτυσσόμενη αγορά που χρόνο με το χρόνο αυξάνεται κατά 20% και φτάνει τα 3,5 δις δολάρια στις ΗΠΑ για το 2016. Την αγορά αυτή τιμούν και με το παραπάνω οι millenials οι οποίοι σύμφωνα με έρευνες αγοράζουν και φορούν αθλητικά σουτιέν σε μεγαλύτερο ποσοστό από μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα, προτιμώντας τα από τα κλασσικά.

Η εξέλιξη του αθλητικού σουτιέν από το 1977 και μετά που εμφανίστηκε η πρώτη εκδοχή του, είναι ανοδική.  Τα σημερινά μοντέλα αλλάζουν ανάλογα με την δραστηριότητα για την οποία θα φορεθούν, τα υλικά εξελίσσονται και είναι αποτελέσματα τεχνολογικών εφευρέσεων και δοκιμών και πλέον η προσπάθεια για την τελειοποίηση τους ανήκει στην καινοτομία και την τεχνολογική ανάπτυξη και αυτό γιατί όλοι οι εμπλεκόμενοι συμφωνούν ότι είναι πολύ δύσκολο να φτιάξεις ένα καλό αθλητικό σουτιέν, διαπίστωση στην οποία μάλλον συμφωνούν και όλες οι γυναίκες που χρειάστηκε να φορέσουν ένα τέτοιο.

Γιατί όμως είναι τόσο δύσκολο να φτιαχτεί ένα καλό αθλητικό σουτιέν; Πέρα από τους ανατομικούς λόγους (το στήθος δεν έχει μυς που μπορούν να ελέγξουν την κίνηση του) οι οποίοι δυσχεραίνουν τη επίτευξη της ζητούμενης απόδοσης και σταθερότητας, το στήθος μπορεί να προκαλέσει δυσφορία κατά την φυσική άσκηση. Επιπλέον, κανένα από τα 2 στήθη δεν μοιάζει με το άλλο, ακόμα και στην ίδια γυναίκα, ούτε σε μέγεθος, ούτε σε θέση αλλά ούτε και σε βάρος, δεδομένα που δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τους ερευνητές. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και την διαρκή αναζήτηση της καλαισθησίας και της ομορφιάς, αντιλαμβάνεται κανείς την δυσκολία του εγχειρήματος.

Οι εταιρίες εσωρούχων, μην διαθέτοντας την ερευνητική υποστήριξη που έχουν οι μεγάλες αθλητικές εταιρίες, πιάστηκαν στον ύπνο και δεν μπόρεσαν αρχικά να ακολουθήσουν την τάση της άθλησης και του fitness που αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και οδήγησε στην αναζήτηση του τέλειου αθλητικού σουτιέν μέχρι το 2013 που η Victoria’s Secret εισήγαγε την πρώτη γραμμή της, η οποία επέτρεπε στις αθλούμενες γυναίκες να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση δείχνοντας ένα πιο κολακευτικό ντεκολτέ στα γυμναστήρια, αποφεύγοντας την αντιαισθητική όψη ενός στήθους «πατημένου» από ένα βαρύ, αθλητικό σουτιέν της εποχής. Η Under Armour ακολούθησε το 2015 ενώ είχε προηγηθεί ένα χρόνο νωρίτερα η NIKE με την συλλογή Nike Pro, αποτέλεσμα της συνεργασίας της με το Πανεπιστήμιο Loughborough, ένα από τα λίγα ακαδημαϊκά ιδρύματα που διεξάγει έρευνες για την ενδυμασία και τα ρούχα.

Τελευταία όμως η μάχη γίνεται πιο σκληρή. Η εταιρία Lululemon μήνυσε την Under Armour για κλοπή πατέντας καθώς νέα είσοδο στον χώρο κάνουν και οι κολοσσοί μαζικής ένδυσης, όπως η H&M που κυκλοφορούν φθηνότερες εκδόσεις αθλητικών σουτιέν εκμεταλλευόμενες την τάση για άθληση και fitness. Τελικός νικητής μάλλον θα είναι όλες οι γυναίκες που θα απολαμβάνουν πια περισσότερο και ποιοτικότερα την άθληση τους, απαλλαγμένες από κάθε βάρος.

 

Tags : NikeSports BraWomen

Leave a Response