close
BusinessΧορηγίες

Naming Rights: Το όνομα αξίζει για τους χορηγούς

rangers-stadium-1040×572

Η επένδυση σε μια χορηγία ονοματοδοσίας αποφέρει σημαντική αξία στον χορηγό, σύμφωνα με ακαδημαϊκή έρευνα.

Η συγκεκριμένη μελέτη απέδειξε ότι υπάρχει μικρό ρίσκο για τους μεγάλους επιχειρηματικούς οργανισμούς που θα αποφασίσουν να συνάψουν πολυετείς χορηγικές συμφωνίες ονοματοδοσίας. Σύμφωνα με τον co-author της έρευνας “Measuring the Effectiveness of Facility Naming Rights Sponsorship,” Brian L. Bourdeau, καθηγητή marketing στο Harbert College of Business του πανεπιστημίου Auburn, μια χορηγία ονοματοδοσίας προσφέρει μόνο επιπρόσθετη αξία για την επιχείρηση και απαραίτητα έσοδα για την ομάδα και το στάδιο που θα ονοματοδοτηθεί.

Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής, έγινε δημοσκόπηση σε εκατοντάδες φιλάθλους baseball σε 2 μεγάλα στάδια της πρώτης κατηγορίας της MLB (Major League Baseball) στις ΗΠΑ, τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν ότι η συσχέτιση ενός χορηγού μέσω μιας τέτοιας χορηγικής σχέσης με ένα sports brand όχι μόνο δεν υπερσκιάζει το προϊόν ή την υπηρεσία του χορηγού αλλά επιπλέον ενισχύει την εικόνα του. Η κλασσική ένσταση σε τέτοιες περιπτώσεις ονοματοδοσίας είναι ότι πολλές φορές το κοινό του χορηγού δεν ταυτίζεται απαραίτητα με αυτό μιας ομάδας, κάτι που η έρευνα αποδεικνύει πως δεν επηρεάζει αρνητικά τις αντιλήψεις των φιλάθλων για τον χορηγό. Επιπλέον, ένα ακόμα εύρημα της έρευνας είναι ότι οι αντιλήψεις ενός φιλάθλου για την συμβολή του χορηγού ονοματοδοσίας στην οικονομική κατάσταση της ομάδας του επηρεάζουν θετικά την άποψη του για τον συγκεκριμένο χορηγό, αφού αναγνωρίζεται η συμβολή του στην οικονομική ευμάρεια της αγαπημένης του ομάδας.

Οι φίλαθλοι που απάντησαν στην συγκεκριμένη έρευνα ρωτήθηκαν για θέματα όπως η ποιότητα των υπηρεσιών του γηπέδου κατά τις ημέρες των αγώνων, η άποψη τους για την οικονομική κατάσταση της ομάδας τους αλλά και για το status του χορηγού, το brand awareness και η ταυτότητα του χορηγού κ.α. Όλα αυτά θεωρούνται θετικές επιδράσεις στην άποψη που διαμορφώνουν για τον χορηγό και συντελούν στην αφοσίωση τους στο brand του.

Σύμφωνα με τον Bourdeau, ο μ.ο. διάρκειας των χορηγιών ονοματοδοσίας στην Major Baseball League είναι  13,5 έτη,με τους συγκεκριμένους χορηγούς να δίνουν περίπου 900 εκατομμύρια δολάρια μόνο το 2017, με ανοδική τάση από τότε.

*Με πληροφορίες από το Journal of Business Research 

Tags : MLBNaming RightsSponsorshipSports

Leave a Response

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.